FI SV EN

Verkkoasiointi organisaatioasiakkaille

Väestörekisterikeskus on sähköistänyt organisaatioasiakkaiden keskeiset lupa- ja sopimusprosessit. Verkkoasioinnissa voit:

  • Hakea VTJkyselyn ja VTJ-rajapinnan tietolupaa
  • Hakea VTJkyselyn vastuukäyttäjän käyttöoikeutta
  • Sopia varmennekorttien tilaamisesta tai tilata palveluvarmenteita
  • Hakea organisaatiolle lupaa poiminnan tekemiseen tieteellistä tutkimusta tai viranomaistoimintaa varten
  • Ilmoittaa rakennustietoja ja solmia rekisterinpitäjä-sopimuksia
  • Hakea organisaatiolle lupaa päivittää rekisteriä väestötietojärjestelmän tiedoilla
  • Nähdä käsiteltävän hakemuksen tilanteen tai pyytää lisätietoja avoimesta hakemuksesta tai muusta aiheesta

Tutustu ennen palvelun käytön aloittamista verkkoasioinnin ohjeisiin.

Huomioithan ennen palvelun käyttöä, että:

  • Asiointi on tarkoitettu Väestörekisterikeskuksen organisaatioasiakkaille eivätkä kansalaiset voi käyttää palvelua.
  • Asiointi edellyttää rekisteröitymisen. Rekisteröitymisen yhteydessä käyttäjän on tunnistauduttava verkkopankkitunnuksella, organisaatiokortilla, mobiilivarmenteella tai henkilökortilla.
  • Väestörekisterikeskus suosittelee, että samassa organisaatioyksikössä työskentelevät luovat vain yhden asiakastilin palveluun. Tähän asiakastiliin on mahdollista liittää useampia käyttäjiä

 

   Asioi verkossa: